tekoče recenzije lost & found

Recenzije

Rome

Die Æsthetik der Herrschaftsfreiheit

Založba: Trisol
Leto izdaje: 2011
Format: 3CD


Datum objave: 12.01.2012

Kljub temu da sem v življenju že preposlušal nekaj muzike, sem redko naletel na trojne albume. Kompilacije seveda ne štejejo. Razen Clashove Sandiniste trenutno tudi nimam nobenega v glavi. V času, ko se vedno več bendov odloča, da bo zanemarilo albume in izdajalo samo single, kajti prenos digitalnih zapisov ni več vezan na fizični obstoj zvočnega zapisa, nekoč predvsem v obliki albuma, je odločitev za trojni album hkrati predmet občudovanja, kot po drugi strani namerno konceptualno zasnovana. Tako kot Vojna in mir ni za vsakogar, tako tudi ta trojni album ne  bo. Pri tako monumentalnih podvigih je hudič, kako ohraniti kvaliteto kljub kvantiteti oz. po domače povedano, kako v zelo kratkem času najti toliko izvirnih idej, ki bodo napolnile nosilce zvoka. Pri Rome je to vprašanje še toliko večje, kajti zadnja leta nam ponudijo vsaj en album letno. Tako da je skepsa upravičena. Ker so se Rome oz. njen glavni mastermind Jerome na zadnjih dveh albumih spogledovali z različnimi tradicijami evropske glasbe, od flamenca do šansonov, je nad pričakovanjem novega obsežnega albuma visel velik vprašaj. Die Æsthetik der Herrschaftsfreiheit prinaša povratek k bolj klasičnemu neofolk zvoku, z industrial in neoklasičnimi elementi. Nekdo je napisal, da je v tem trojnem albumu združena celotna glasbena zgodovina neofolka, od post industrijskih začetkov v 80ih letih do akustičnega minimalizma 90ih in dalje. In ob poslušanju je dovolj razlogov, da tej trditvi pritrdimo. Poleg tega se Rome zavedajo dialektike med umetnostjo in politiko. Umetnost ne smemo enačiti z realnostjo, kot navajajo Bertolda Brechta. Rome se vračajo k modernističnemu projektu, čeprav tega ne povedo naravnost. Pri tem stoji diametralno nasproti evrocentrističnim in pogosto rasističnim neofolk/martial/industrial projektom. Prvi album Aufbruch or A Cross of Wheat je posvečen iskricam uporov, ki se skozi zgodovino nenehno ponavljajo, pa naj gre za Španijo ali Krondstadt ali če že hočemo bolj domačo primerjavo: Trnovski gozd. Drugi album Aufruhr or A Cross of Fire se bolj osredotoči na estesko dimenzijo upora, pri tem uporablja različne glasbene stile, ki segajo od neofolk akustičnih balad do laibachovskih industrijsko obarvanih recitiranj iz časov Opus Dei-ja. Tretji album Aufgabe or A Cross of Flowers je posvečen enosti umetnosti in njeni nalogi spreminjanja sveta, željo po drugačni družbi, večno nestrinjanje z obstoječim, ki mora biti inherentno umetnosti. 36 komadov predstavlja zahtevno nalogo za poslušalca, vendar prav ta naloga je tista, ki bo v končni fazi poslušalcu omogočila, da ponotranji tole glasbo. Z vsakim poslušanjem spoznavamo nove in nove detajle, ki jih je Rome-ina glasba polna, kljub lo-fi analogni produkciji. Vsekakor eden od albumov, ki so najbolj zaznamovali leto 2011, čeprav bo njegov dejanski vpliv čutiti šele v letošnjem letu.

Album je izšel tudi v posebni luksuzni izdaji treh zgoščenk in treh knjig v nakladi 999 izvodov. Žal je naklada že razprodana.



Avtor: Marko

« nazaj